W dobie energicznego rozwoju najnowszych technologii IT, sieć internetowa stała się doskonałym miejscem do prowadzenia sprzedaży różnego rodzaju produktów oraz usług. Już ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie. Dostrzegają to firmy działające w branży e-commerce i coraz chętniej rozbudowują swój e-biznes o nowe narzędzia oraz możliwości. Ile jednak musi zapłacić dopiero zaczynająca swoją przygodę z e-biznesem firma za dedykowany system e-commerce?

Handel elektroniczny

E-commerce, czyli handel elektroniczny, to wszystkie te procedury prowadzone z wykorzystaniem środków i urządzeń elektronicznych, których celem jest zawarcie transakcji handlowej. Obecnie najpopularniejszym kanałem do prowadzenia handlu elektronicznego jest bez wątpienia internet, natomiast najpowszechniejszą formą takiego modelu handlu jest sklep internetowy.

Niezbędne systemy e-commerce

Dzisiejszy konsument robiący zakupy w internecie chce przede wszystkim kupować szybko, wygodnie. Dlatego też tak ważna jest dla niego szybka realizacja zamówienia, zgodność otrzymanej przesyłki ze złożonym zamówieniem oraz wygodna forma płatności za przeprowadzenie transakcji kupna-sprzedaży. Energiczny rozwój e-commerce w Polsce sprawia, że firmy z tej branży potrzebują coraz to nowszych i bardziej zaawansowanych rozwiązań, ściśle odpowiadających specyfice ich działalności.

system e-commerce

Każdy nowy e-sklep inwestujący w systemy e-commerce musi się przygotować na to, że to inwestycja długoterminowa. Przede wszystkim platforma e-commerce musi być odpowiednio dopasowana do środowiska informatycznego oraz specyfiki działalności konkretnego sklepu internetowego. Stworzenie od zera skutecznego i dedykowanego oprogramowania dla e-sklepu może potrwać nawet dość długo, jednak korzyści z nim związane są niewspółmierne z czasem oczekiwania.

Dedykowane systemy e-commerce pomagają m.in. w:

  • o wiele lepszym dostępie do realizacji procesu zakupowego,
  • intuicyjnej obsłudze systemu panelu administracyjnego,
  • zintegrowaniu e-sklepu oraz jego specyfiki oferty produktowej,
  • zabezpieczeniu całego systemu oraz przechowywanych tam danych,
  • całkowitej zgodności z zapisami GIODO,
  • o wiele lepszej optymalizacji systemu z urządzeniami mobilnymi,
  • integracji z różnymi systemami pozwalającymi na płatności drogą elektroniczną.

Na rynku jest dostępnych obecnie wiele gotowych i w dodatku darmowych rozwiązań z zakresu oprogramowania dla sklepów internetowych. Jednak takie systemy e-commerce nie zapewnią odpowiedniej integracji z innymi ważnymi systemami w sklepie. Z takich gotowych rozwiązań korzystają zazwyczaj firmy, dla których najważniejsza jest szybkość uruchomienia e-sklepu oraz jak najniższe koszty inwestycyjne, nie zaś jakość oraz komfort korzystania ze sklepu internetowego przez konsumentów. Na bardzo dobrej jakości systemy e-commerce trzeba poświęcić trochę kapitału, jednak taka inwestycja zwróci się z nawiązką w krótkim czasie oraz pozwoli konkretnemu e-sklepowi odnieść w przyszłości komercyjny sukces.